De opmerkingen gaan veelal over de capaciteit – of het gebrek eraan – van de treinen. Op de drukste uren in de ochtend worden amper 2 wagons ingezet waardoor heel wat mensen
noodgedwongen achterblijven op het perron en bijgevolg een uur moeten wachten op de volgende trein. Lommelaren gebruiken ook meer en meer het station van Mol als vertreklocatie om van daaruit verder te reizen, wat voor de stad ontoelaatbaar is.
Het stadsbestuur pleit dan ook voor een betere dienstverlening. Alle inwoners wordt gevraagd om klachten in eerste instantie door te geven via het klachtenformulier van de NMBS. In sommige gevallen heb je als klant immers recht op een (schade-)
vergoeding. Daarnaast willen de stad een dossier voorbereiden om haar inwoners te steunen in hun vraag voor een betere dienstverlening aan NMBS. Inwoners die klachten hebben omtrent de dienstverlening vanuit het stationsloket in Lommel, kunnen dat melden via dit e-formulier. Klachten kunnen tot 15 december 2017 doorgegeven worden, liefst met zoveel mogelijk informatie zodat de stad een sterk dossier kan opstellen.
Dit nieuwsbericht is niet actueel.
Stad bundelt klachten over NMBS vanuit Lommel
23 november 2017 (do)
Afgelopen weken kwamen er verscheidene klachten binnen over de gebrekkige dienstverlening van de NMBS vanuit het stationsloket in Lommel. De stad pleit er dan ook voor om dit te verbeteren. Lommelaren wordt gevraagd om klachten hierover in te dienen via de NMBS én het e-formulier op onze website.
Contact
Communicatie
- adres
- Hertog Janplein 13920 Lommel
- Tel. tel.
- 011 399 799
- communicatie@lommel.be
Wil je langskomen? Maak eerst een afspraak via mail of telefoon.